Livet leker.

Jag funderar på att faktiskt sluta med mina vackra musikrelaterade titlar även när jag kommer hem - det är lite roligt att skriva någonting vettigt för en gångs skull, faktiskt, haha. Även om jag inte är så bra på att skriva vettiga saker... Anyway.

Hur kommer det sig
att svenska ungdomsfilmer alltid har något "seriöst" tema? :o I taket lyser stjärnorna -cancer. Fjorton Suger -våldtäkt. Hipp Hipp Hora -the power of rumors, and the power of alkohol, såklart. Fucking Åmål -utforskandet av egen sexualitet(? Det var rätt länge sedan jag såg den, haha)
I alla fall. Sen är ju filmerna roliga också, de sätter en humorisk spinn på ett allvarligt ämne - vilket kan vara både posetivt och negativt, förstås - men varför tar de ens upp sådana "seriösa" ämnen? Jag menar, amerikanska filmer är mycket mer lättsamma - hur många likadana chick flicks har vi inte sett i våra dagar? Alla med en liten oväntad spinn. Twilight -stalkervampyrer. 17 again -snubbe blir sitt unga jag igen. Harry Potter -tonårstrollkarlar som springer runt i klädnader och ropar "Avada Kedavra!". Förlåt, jag älskar Harry Potter.
Haha, jag har ingen aning om vad jag babblar om egentligen - jag kom bara att tänka på det. Fina exempel jag kom med också, haha.

Men hur är livet i Hamburgerland, kanske ni undrar just nu? Även om jag fortfarande inte ens har ätit en hamburgare, haha. Fast idag åt jag min första pizza, möhöh. 
Nejmen, idag var vi på Universal Studios igen - jag bifogar ett par bilder här nere tror jag - och den här gången åkte vi faktiskt lite mer skojiga saker. Min favorit var nog The Simpsons, då man satt i en bild och glodde på en animation på en skärm, typ. Det var ganska häftigt. 
Och så var vi ju på The Wizarding World of Harry Potter också, förstås, men det var väl typ likadant som i torsdags, så det finns ju inte så mycket att tillägga. Och så var vi på Shrek 4D, och The Amazing Adventures of Spiderman. Shrek var alltså en kort 3D-bio, där det sprutade lite vatten på en, och stolarna skakade och gungade, haha. Ganska spännande, faktiskt. Och Spiderman var en lite berg-och dalbana där man skulle leka nyhetsreporter och hamnade mitt i kailbaliken bland superskurkarna, och blev såklart räddad av Spiderman, haha. 

Men ni får ha det bäst (b for best, b for best, b for best (busschaufför, haha)), så ska jag ha detsamma! Puss och fisk <3


Snygging i nyinköpt solhatt i cowboystyle!


Butterbeer, tihi! <3

Kommentarer
Postat av: julia

volbeat är braaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <3

2011-06-19 @ 22:51:14
URL: http://juliasandstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0