Dag ett.

Någon du umgås väldigt mycket med.
Alltså.. Det är ganska många, även om jag garanterat kommer att tappa kontakten med många när vi flyter vidare till olika skolor. Men det får bli flera stycken här, för jag älskar er allihop asmycket. Och om jag har så får det bli bilder där vi båda är med, för det blir finast så. Gärna lite äldre bilder också, haha. För det blir finast så. Oj, det här kommer bli ett långt inlägg :$


Här är Lawliet och jag då, det bar en fin dag, faktiskt. Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde resten av dagen, men Lawliet och jag tog våra söta små digitalkameror och fotade med såpbubblor vi ån. Det är en vänskap jag blir ledsen om vi tappar bort. ♥
Jag och Julia har varit kompisar sedan sexan nu, och den vänskapen har haft sina "ups and downs", men vi har klarat oss ända till nian. Och vi har haft så många "ups" att det har varit värt att kämpa för oss, haha. För när det är bra, så är det jättebra, trots flera idiotiska bråk som jag inte ens kommer ihåg vad de var om.
Och så har hon funnits där. Från Ezzie till Michelle, skulle man kunna säga, haha. Eller från Ezzie till Emil, om man skulle sätta det så istället. Och det betyder, och jag hoppas verkligen att hon vet det.


Fina Sofie.
Eller Sfi, som vi så skämtsamt kallar henne. Eller Knubbis *fnissfniss*
Vi har haft massor av fina stunder tillsammans, du och jag. Bland annat den här kvällen/natten, haha. Du, jag, Greta och Towe. Och jag ville egentligen inte komma eftersom jag fortfarande var sur på Greta av någon anledning, haha. Har jag för mig, i alla fall. Men det blev fint, med nachos, chokladfondue och lockar i håret.
Och så har hon ju funnits där när jag mått som sämst. Under panikattacker på skolans toaletter har hon suttit bredvid mig, gett mig en kram, och försäkrat mig om att det inte är så jobbigt som det verkar. Och när jag mår dåligt för att jag känner mig hälften så vacker som alla andra när vi ska till avslutningsmiddagen, så står hon där och pekar ut andras fel och säger att ingen annan heller är perfekt - det är bara jag som ser det så.
Jag och Sofie har haft en meningsfull vänskap genom åren, och jag hoppas att vi inte förlorar den. ♥


Haha, sötalbert ♥
Jag kommer ihåg att vi skrattade när Elin sa att vi skulle få en ny klasskompis som heter "Albert". Och nu kommer jag knappt ihåg hur livet var utan den fina pojken i våra liv. Han kom för att stanna, haha.
Och varje gång livet känns motigt, så vet man att en Albertkram gör det bättre. För en kram från Albert har alltid varit tryggt för mig, haha. Då känns det som att allting kommer att ordna sig, att ingenting ont kommer nå mig när Albert finns där. 
Oj, vad sentimentalt det här blev, då. Det är väl kanske mest för att jag är orolig att jag aldrig mer kommer få en Albertkram efter att vi slutar på Kunskapsskolan. Och i så fall kommer jag sakna den pojken.


Jag måste säga det - det är inte alltid lätt att vara vän med Greta. 
Jag menar... Ganska ofta så är jag i det humöret att jag verkligen inte orkar med henne - men samtidigt finns det humöret när det inte finns någon bättre. 
Jag vet att ofta när man pratar om Greta, så säger de gärna "Hon med brösten?". Fast jag har aldrig sett Greta som
hon med brösten. För mig har Greta alltid varit Greta, den där fantastiska, roliga... Ibland lite självcentrerade personen (fast vi är alla otroligt självcentrerade mest hela tiden, så det säger egentligen inte så mycket om just henne). Tja, ibland undrar jag bara hur många som egentligen tar ett steg tillbaka och ser den där fantastiska personen bakom det där självförtroendet.


Haha, det där är nog min favoritbild av oss. Bästa vännen och jag. Iförd Alberts tröja här också, hmm... Fast jag tror att bilden på mig och Julia, och den här bilden på mig och Hanna är tagna samma dag/helg, så det förklarar saken, haha.
Tja, jag tänker nog inte ens gå in på hur mycket Hanna betyder för mig. För hon betyder så
otroligt mycket för mig, och jag hoppas att hon vet det. Som porslinsfigurer, eller hur stumpan? ♥


Och här har vi Verisperis då. 
Jag måste nog erkänna att jag faktiskt inte tyckte om Vera första gången jag träffade henne, haha. Jag vet inte varför, jag vet bara att jag tyckte att hon verkade tråkig, och jag liksom... Struntade i att lära känna henne mer.
Tack gud för att jag lärde känna hennes senare, haha. Vi har haft så roligt tillsammans, Vera och jag. Särskilt när vi är ensamma, och blir så jävla galna, haha. Vi snurrar runt, dansar, sjunger barnsånger, och... tja, vi blir typ fem år igen när vi är tillsammans, och det är faktiskt grymt härligt. Man kan slappna av, haha. Och så är hon ju äckligt snygg också, haha. Puss på dig, gumman ♥



Det här var den enda bilden jag hittade på Hannes, så det fick bli tillsammans med Sofie. I och för sig orkade jag inte leta särskilt intensivt, för jag vet att jag inte har så många bilder av Hannes :c Synd, han som är så stilig.
Nejmen... Hannes är en fantastisk vän, och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga om honom, haha. Vi är ganska nära, fast på ett... Udda sätt, jag vet inte. Jag tänker på honom som en nära vän trots att jag inte spenderar lika mycket tid med honom som med de andra. Öh. Ah, precis. Jag slutar babbla nu.

Lite andra personer som egentligen skulle få vara med om jag orkade (eller hade bilder :$);

Karolina Jonatan Ludvig Sebastian Kim Daniel Lilja Sara
Helene Viktor Tim Emil Elin Erik Jesper Jonas Manne


Helvete vilket långt inlägg :$ Tog bara sådär 50 minuter att skriva också (och leta efter bra bilder, förstås ^-^). Och så kanske jag gled iväg lite från ämnet... Och ignorerade det där "någon" och bytte det till "några" i huvudet, tihi. Men... Jag hoppas att ni inte dog av uttråkning :> Du betyder för mig - glöm aldrig det. ♥

Kommentarer
Postat av: juliaaaa

fyfan vad fint! vet inte vad jag ska säga. gooooosh. jag älskar dig! och våran vänskap kommer aldrig tappas bort. aldrig. puss <3

2011-06-04 @ 10:07:00
URL: http://juliasandstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0